Αράχωβα αλά Κωνσταντίνου και Ελένης

Η Αράχωβα, η κοσμοπολίτισσα του χειμερινού τουρισμού, η αγαπημένη των επωνύμων, φλερτάρει ανάμεσα στο life style και στο μαγνητισμό που ασκούν πάνω της οι κοντινοί Δελφοί.  Χτισμένη στις πλαγιές του Παρνασσού, μια ανάσα από το Χιονοδρομικό του Κέντρο αλλά και από τον Εθνικό Δρυμό , έναν από τους παλαιότερους στην Ελλάδα.  Αυτόν τον τόπο, για να τον γνωρίσετε καλύτερα και για να τον αγαπήσετε, θα πρέπε να περπατήσετε πέρα από τα κοσμικά δρομάκια του, εκεί που θα συναντήσετε τη γραφικότητα και την παράδοσή του.

Eπισκέφθηκα την Αράχωβα τα Χριστούγεννα του 2012.  Ήθελα από πολύ μικρή να κάνω αυτή την εκδρομή, εμπνευσμένη από το επεισόδιο “Στα όρη, τ’ άγρια βουνά” της σειράς Κωνσταντίνου και Ελένης που γυρίστηκε στον Παρνασσό.  Έτσι, σε μια επίσκεψη μου στην Αθήνα, έψησα τις φίλες μου να πάμε ένα τριήμερο στην Αράχωβα.  Στις 28 Δεκεμβρίου 2012 πήραμε το κτελ του νομού Φωκίδας από το σταθμό Λιοσίων (Λιοσίων 260), το οποίο στοίχισε 30 ευρώ το άτομο με επιστροφή.  Υπάρχουν πολύ συχνά δρομολόγια από Αθήνα για Αράχωβα και το αντίστροφο, έτσι δεν είχαμε κανένα πρόβλημα που δεν προκρατήσαμε εισητήρια.  Η διαδρομή διήρκησε περίπου 3 ώρες με αλλαγή λεωφορείου στην Λειβαδιά.

Φτάνωντας στην Αράχωβα ήταν πολύ αισθητή η πτώση της θερμοκρασίας αλλά αυτό δεν μας εμπόδισε καθόλου από το να εξευρενήσουμε την πόλη.  Χιονισμένα στενά σοκάκια με έντονη ιστορία, παραδοσιακές ταβερνούλες με ζεστή φιλοξενία από τους ντόπιους, ιδιαιίτερος φωτισμός και ατμόσφαιρα.  Το πρώτο μας βράδυ στην Αράχωβα το περάσαμε χαλαρά κάνωντας βόλτες στο κέντρο γιατί το επόμενο πρωί μας περίμενε δύσκολη μέρα στο χιονοδρομικό.  Στο χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού πήγαμε με taxi αλλά δυστυχώς δεν κάναμε ski λόγω έντονης χιονόπτωσης.  Και πάλι όμως, άξιζε τον κόπο.

Πηγαίνοντας προς τα χιονοδρομικά κέντρα προτείνω να περάσετε από το χωριό Κωρύκειο Άντρο, να φωτογραφείστε τη σπηλιά με τους σταλακτίτες και αν σας αρέσει το περπάτημα, πηγαίντε ως εκεί με τα πόδια από τους Δελφούς διασχίζοντας μια μαγευτική πορεία στις ράχες του βουνού.  Η θέα που θα αντικρίσετε είναι εκπληκτική και θα έχετε τη δυνατότητα μετά από ένα ευχάριστα εξαντλητικό πρωινό να ξαποστάσετε και να γευματίσετε σε κατάλληλα διαμορφωμένους υπαίθριους χώρους και να σβήσετε τη δίψα σας με τρεχούμενο νερό από τις φυσικές πηγές.

Εμείς επισκεφθήκαμε τους Δελφούς την τελευταία μέρα από τις τρεις.  Μια ανατριχίλα μας διαπέρασε φτάνωντας στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών και αντικρίζοντας το σημαντικότερο μαντείο του αρχεοελληνικού κόσμου για το οποίο συζητήσαμε τόσο πολύ στην ιστορία του δημοτικού και όχι μόνο.  Εκτός του αρχαιολογικού χώρου και του μουσείου, υπάρχει το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο και στην ευρύτερη περιοχή μια σειρά Ιερών Μονών θρησκευτικού ενδιαφέροντος.

Μην ξεχάσετε να επισκεφθείτε τον Βράχο της Ώρας, όπου βρίσκεται ο πύργος με το Ρολόι, σήμα κατατεθέν της Αράχωβας και το περίφημο κέντρο με τα μαχαζάκια.  Επίσης, αν είστε γλυκαντζήδες, δοκιμάστε τις δίπλες της, το καρυδάτο και το μυγδαλάτο  αλλά και τα εξαιρετικά  γλυκά του κουταλιού, καρυδάκι, σύκο, κορόμηλο.